تجارت قرن

روزی به پایم خواهی افتاد ای مرگ، من جاودانه خواهم ماند، چون من عشقم را، امیدم را، نگرشم را، صبرم را، پشتکارم را، و افکارم را تکثیر خواهم کرد

تجارت قرن

روزی به پایم خواهی افتاد ای مرگ، من جاودانه خواهم ماند، چون من عشقم را، امیدم را، نگرشم را، صبرم را، پشتکارم را، و افکارم را تکثیر خواهم کرد

سخن این وبلاگ با تمام کسانی است که از زندگی ماشینی و ربات وار خسته شده اند و در پی راه نجات هستند. در این وبلاگ راههایی برای کسب موفقیت در زندگی شغلی نشان داده شده است.


یک سورپرایز ویژه برای تمامی کسانی که به دنبال آزادی مالی هستند. با من در تماس باشید: hjpr2015@gmail.com
خیلی مهم است که نردبان ترقی را روی کدام دیوار قرار میدهید، هوشیار باشید.
بایگانی
شنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۱۴ ب.ظ

50 گام اساسی برای راه‌اندازی یک کسب و کار

آیا در فکر راه اندازی یک کسب و کار تازه هستید؟ هیچ اشکالی ندارد، مطمئن باشید که تنها نیستید. همه ساله هزاران نفر برای فروش محصولات و خدمات خود به همین فکر می افتند.

 

بعضی ها موفق می شوند و برخی هم شکست می خورند. هر چه بیشتر در مورد راه اندازی یک کسب و کار جدید مطلب بدانید، قدرت شما در خلق مجموعه ای که پایدار بماند و به سوددهی و رضایت خاطر شما بینجامد، بیشتر خواهد شد.

فهرست زیر بهترین کمک برای شروع مراحل ابتدایی یک کسب و کار تازه است :

 

ارزشیابی و ایجاد یا توسعه یک ابتکار اقتصادی
1 - آیا نوع کسب و کار متناسب با شما هست؟
2 - از تحلیل نقطه سر به سر برای اطمینان از سوددهی ایده اقتصادیتان بهره ببرید.
3 - یک برنامه مدون کسب و کار شامل بررسی سود و زیان حجم نقدینگی را تهیه کنید.
4 - منابع مالی را برای شروع و راه اندازی کسب و کار تعیین کنید.
5 - برنامه بازاریابی تهیه کنید.

 

 

در مورد ساختار قانونی کسب و کارتان تصمیم گیری کنید
6 - مالکیت یک نفره
7 - شرکت با مسوولیت محدود
8 - شرکت تضامنی یا تعاونی
9 - شرکت سهامی خاص و....
10 - قبل از تصمیم گیری در مورد ساختار سازمان خود از منابع مختلف به ویژه از یک کارشناس استفاده کنید.
11 - برای سوالاتی که در ذهنتان است پاسخ تهیه کنید.



نامی را برای کسب و کارتان انتخاب کنید
12 - به اسامی مختلفی که می تواند با نوع محصول و خدمات شما تناسب داشته باشد، بیندیشید.
13 - اگر می خواهید کسب و کار اینترنتی راه بیندازید، بهتر است امکان ثبت نام مجموعه خود را به عنوان یک domain بررسی کنید.
14 - از اداراتی که متصدی اسامی فعالان اقتصادی در حوزه شما هستند جهت انتخاب نامی که تکراری نباشد، استعلام کنید.
15 - برای تعیین نام شرکت با اداره ثبت شرکت ها می توانید هماهنگی کنید.
16 - آن دسته از اسامی که هویت تجاری دیگران است یا موجب سردرگمی مشتریان می شود، حذف کنید.
17 - از اسامی باقی مانده در فهرست تان بالاخره مناسب ترین را انتخاب کنید.



نام کسب و کارتان را ثبت کنید
18 - اقدامات اولیه و تهیه مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام مجموعه اقتصادی تان در اداره مربوطه.
19 - تثبیت نام به عنوان معرف کالا و خدمات شما ضمن تعیین حوزه فعالیت.
20 - تثبیت نام به عنوان یک دامنه و آدرس اینترنتی (در صورتی که بخواهید فعالیت خود را در فضای اینترنتی داشته باشید.).

 



تهیه مدارک سازمانی
21 - تهیه مرامنامه و اصولی که افراد مجموعه اخلاقاً خود را به آن پایبند بدانند.
22 - تهیه و تنظیم اساسنامه
23 - تهیه و تنظیم چارت سازمانی
24 - تهیه و تنظیم شرح وظایف و فرآیند کاری هر بخش.



پیدا کردن محل کار
25 - ویژگی ها و فیزیک مورد نیاز شغل تان را شناسایی کنید.
26 - توان خود را برای پرداخت اجاره تعیین کنید.
27 - بهترین همسایگی ها برای کسب و کارتان را تعریف کنید و تحقیق کنید آنان به طور متوسط چه مقدار اجاره پرداخت می کنند.
28 - مکان هایی را که برای کار انتخاب می کنید باید کاملاً مناسب برای نوع کارتان باشد ضمن آنکه فعالیت شما در آنجا محدودیت‌های قانونی نداشته باشد.
29 - قبل از امضای هر قرارداد اجاره، آن را به دقت مطالعه کرده و بهترین و مناسب ترین مورد را انتخاب کنید.



تهیه مجوزها و دیگر مدارک رسمی و قانونی
30 - برقراری ارتباط و ثبت شدن نزد سازمان های رسمی مانند اداره مالیات.
31 - مجوزهای مهارتی و مدارک تاییدکننده این مهارت ها.
32 - کسب مجوز فعالیت از اتحادیه صنفی یا دیگر مراجع ذی ربط.
33 - کسب مجوزهای مرتبط با کیفیت کار نظیر انواع استانداردها و....
34 - کسب تاییدیه های کاری از مراجع ذی صلاح.
35 - تعیین ابزار و وسایل کاری که باید پوشش بیمه ای داشته باشند.
36 - تماس با یک شرکت بیمه و تخمین مبلغ انواع بیمه ها.
37 - بیمه مسوولیت برای آن دسته از کارهایی که بسیار مسوولیت زا هستند.
38 - بیمه اموال چنانچه ارباب رجوع و مشتریان در محل کار شما حاضر می شوند.
39 - بیمه محصولات خطرناک یا حساس ( چنانچه چنین محصولاتی تولید می کنید ).
40 - بیمه خسارت و دزدی یا صدمه دیدن حین کار.
41 - بیمه پزشکی و از کارافتادگی برای خود و کارکنانتان.

 

راه اندازی سیستم مالی
42 - رویه مالی خود را بر اساس سیستم خرید و فروش نقد یا نسیه انتخاب کنید.
43 - چنانچه چرخه فعالیت سالانه شما با تقویم همخوانی ندارد، سال مالی خود را معین کنید.
44 - تمامی پرداخت ها و دریافت ها را ثبت کنید.
45 - استخدام یا مشاوره با یک کارشناس حسابداری را مدنظر قرار دهید.
46 - از دفاتر یا نرم افزارهای مالی متناسب استفاده کنید.



سیستم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات را راه اندازی کنید تا غافلگیر نشوید
47 - با روال پرداخت مالیات در ساختار صنفی خود آشنا شوید.
48 - با روش هایی که موجب کاهش پرداخت مالیات می شوند، آشنا شوید.
49 - از کتب و نشریات مربوط به امور مالیاتی غافل نشوید.
50 - یک تقویم مالیاتی برای کارتان تنظیم کنید.

 

همان طور که می بینید برای راه اندازی یک کسب و کار باید چندین مورد تصمیم گیری و سیاستگذاری کرده و برنامه کاری مدونی تنظیم و اجرا کنید.

 

 

 

 

 

 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۰۲
علی حاجی پور

کسب درآمد

کسب و کار

نظرات (۱)

۰۲ مرداد ۹۵ ، ۲۰:۲۳ نازنین زهرا زمانیان
با سلام 
ممنون که تبادل کردید اما من تبادل انجام نمی دهم چون وبلاگ برای مسابقه است و نباید پیوند داشته باشد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی